
Designelmélet II.
A tárgy a széles értelemben felfogott design és a társadalmi-kulturális környezet kölcsönhatásait különböző modellek és példák tükrében vizsgálja. A lakás, a személyes szféra és a nyilvános terek tárgyaival kapcsolatban tárgyalja a tervezői stratégiák változásait, koncepció és megvalósulás viszonyát. Kiemelt figyelmet fordít a design identitásteremtésben betöltött szerepére valamint a design, a designerek szociális felelősségére.
2016-17-I Designelmélet II.
Részletes leírás:
Tematika:
- Design: egy fogalom jelentései. Szakmai kommunikáció, intézmények (képzés), gyűjtemények, kiállítások. Témák, feladatok
- A skandináv design és kulturális háttere (Modern Swedish Design). Egy funkció és egy tárgycsoport: az ülés, az ülőbútorok változatai
- Modern interieur és bútortervezés Magyarországon. Kozma Lajos, Kaesz Gyula, korabeli folyóiratok (Iparművészet, Tér és Forma, A Bútor)
- Az otthon tárgyai és jelentései. A tárgyak és a tárgyakhoz fűződő kapcsolataink változásai. The New Everyday
- Design Hét 2014: kiállításlátogatás, Magyar Formatervezési Díj
- Kiállítási tapasztalatok közös feldolgozása. Tárgyak és design a tömegkultúrában. A fogyasztás és a divat szerepe
- A nyilvános terek használata: térhasználat és tárgyi környezet
- Komplex környezet vizsgálata: köztér. Helyszín: Móricz Zsigmond körtér, az Allee és környéke
- Komplex környezet vizsgálata: a hármas metró. Koncepció, megoldások, mai állapot és kilátások
- Épület és interieur: koncepció és megvalósulás: a Design Hotel. Egy anyag, az üveg lehetőségei a mai designban
- Gender és design: hasonlóságok és eltérések a tervezői, illetve a fogyasztói magatartásban
- A design kulturális jelentősége, a designerek szociális felelőssége.
Követelmények:
a. A szorgalmi időszakban: zárthelyi
b. A vizsgaidőszakban: vizsga