
Problémamegoldás és döntés a szervezetekben (KommMédia)
A kurzuson a döntést tágan értelmezzük, beleértjük
- az ítéletalkotást (Milyen véleményt alakítunk ki? Mit gondolunk?),
- a problémamegoldást (Hogyan oldunk meg egy feladatot?) és
- a választást (Hogyan váalsztunk alternatívák közül?) is.
Az egyéni és a csoportos, a racionális és a heurisztikus döntéseket egyaránt tárgyaljuk:
- A döntések racionális és pszichológiai tényezői.
- Döntési hibák és javításuk módszerei.
- Milyen tényezők befolyásolják a csoportos döntéseket?
- Melyek a csoportos döntés veszélyei, és hogyan védhetők ki?
- Hogyan lehet elérni, hogy a résztvevők tudása jobban hasznosuljon a döntésekben?
- Milyen döntéshozatali szabályok vannak, és hogyan kell választani közülük?
- Hogyan kell az eredményes döntéshozatali értekezleteket előkészíteni és vezetni?
2011-12-II Problémamegoldás és döntés a szervezetekben
Lásd a sillabuszban, lent az órai anyagoknál!
A kurzus teljesítésének feltételei:
- Az aláírás megszerzésének feltételei: Az órák legalább 70%-án való részvétel. Az egyéni (órai vagy házi) feladatok határidőre történő beadása, órai bemutatása. Legfeljebb 2 egyéni feladat pótolható a szorgalmi időszak végéig.
- Az egyéni feladatok (a munka egy része az óra gyakorlati részében végezhető, másik része otthonra marad) célja, hogy kialakítsa a tanult jelenségek felismerésének és kezelésének képességét a hallgatókban.
- A félév során a hallgatók minden órán rövid egyéni feladatot kapnak, amelyet legkésőbb a következő órára kell elkészíteni a következő módon:
Formátum: MS Word. Terjedelem: mindenegyes feladat kiírása tartalmazza. A fájl neve: Vezetéknév_Keresztnév_X_HF.doc, ahol X a feladat sorszáma, Határidő: a feladat kiadását követő órát megelőző nap 12:00 óra. Beadás módja: email mellékletként nekem (margitay@filozofia.bme.hu) elküldeni ÉS kinyomtatva a következő órákra elhozni. A feladatokat az órán megbeszéljük.
- Vizsga: Zárthelyi vizsgadolgozat.
A félévi jegy (vizsgajegy) kiszámításának módja:
A félévi jegy komponensei: |
% |
|
Értékelés: |
|
egyéni feladatok |
40 % |
|
86-100%: |
jeles |
írásbeli vizsga |
60% |
|
71-85%: |
jó |
|
|
56-70%: |
közepes |
|
|
|
41-55%: |
elégséges |
|
|
|
0-40%: |
elégtelen |
Értékelési szempontok:
Az egyéni feladatok értékelésének szempontjai: mennyire értette meg a vizsgált jelenséget, mennyire találó a példa, mennyire pontos, alapos és szakszerű az elemzés.